خانه » همه » سرگرمی » راز ستاره گشتن «اپرا»، زنی که خیلی بدبخت بود!

راز ستاره گشتن «اپرا»، زنی که خیلی بدبخت بود!

راز ستاره گشتن «اپرا»، زنی که خیلی بدبخت بود!Reviewed by Admin on Jan 21Rating:

راز ستاره گشتن «اپرا»، زنی که خیلی بدبخت بود!

راز ستاره گشتن «اپرا»، زنی که خیلی بدبخت بود!

راز ستاره گشتن «اپرا»، زنی که خیلی بدبخت بود,اپرا وینفری: بزرگ‌ترین کشف در تمام طول تاریخ این ست که یک فرد می‌تواند تنها با تغییر نگرش خود تغییر نماید. وی در ۲۹ ژانویه ۱۹۵۴ در می‌سی‌سی‌پی، از مادری نوجوان به دنیا آمد.

مادرش ورنیتا لی ۱۸ ساله خدمتکار بود. پدرش ورنن وینفری ۲۰ ساله در ارتش خدمت می‌نمود. تا ۶ سالگی نزد مادربزرگش در روستایی در می‌سی‌سی‌پی زندگی نمود.

با کمک مادربزرگ توانست در خردسالی خواندن و نوشتن را بیاموزد او در ۳ سالگی انجیل و سرودهای مذهبی در کلیسا را از حفظ می‌خواند.

با وجود زندگی فلاکت باری که داشت توانست دو دوره مدرسه را جهشی طی نماید و زمانی که ۱۳ سال داشت کمک هزینه ای گرفت تا در کلاسهای مدارس معتبر سفیدپوستان در حومه شهر شرکت نماید.

اپرا وينفري امروز تهیه کننده، بازیگر، مجری، خیرخواه و از مشهورترین و مطرح‌ترین مجریهای تلویزیونی آمریکا و جهان است.او به عنوان ثروتمندترین آمریکایی آفریقایی‌تبار قرن بیستم رتبه بندی گشته‌است.

راز ستاره گشتن «اپرا»، زنی که خیلی بدبخت بود!اپرا فعالیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف انسان دوستانه انجام داده و بزرگترین خیر و نیکوکار سیاه پوست در تاریخ آمریکا به‌شمار می‌رود. او برای مدتی، تنها میلیاردر سیاهپوست جهان بوده‌است  و بر اساس برخی ارزیابی‌ها، با نفوذترین زن در جهان محسوب می‌شود.

وی در میان قدرتمندترین افراد جهان در رتبه ۴۵ قرار دارد و از چنان نفوذ چند جانبه‌ای در میان افکار عمومی آمریکا برخوردار ست که با حمایت و جهت‌گیری خود می‌تواند یک کتاب یا رییس جمهور را در این کشور به موفقیت برساند.

او تا کنون در کارهای فراوانی فعالیت داشته‌است اما مهم‌ترین کار وی برنامه تلویزیونی «اپرا» است. این برنامه بالاترین در نوع خود در تاریخ شناخته گشته ست که از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۱ پخش می‌شد.

پس از ۴۵۶۰ شوی تلویزیونی، ملکه شوهای روزانه تلویزیونی، چندي پيش از انبوهی از طرافداران پروپا قرص خود خداحافظی نمود.

آخرین حضور وی در تلویزیون به همراه ميهمانان غافلگیر کننده‌ای برگزار گشته بود، جمعیت کثیری از افراد مشهور، از جمله تام هنکس، جیمی فاکس، ماریا شرایور، و ده‌ها نفر دیگر. درصد بازدیدکنندگان برای آخرین اجرای وی عملاً رکورد شکست، که بیش از ۱۸ میلیون بیننده داشت.

شخصیتهای معدودی تا کنون چنین هیاهویی برای خداحافظی‌اشان داشته‌اند که ما را به فکر وا می‌داشتند. چگونه برندی مانند اپرا بسازیم؟

در اینجا چند راهنمایی کلیدی می باشد-که شما می‌توانید از موفقیتهای بین‌‌المللی اپرا فراگیرید.

۱- به سوی طرفدارانتان گام بردارید. همانند هر برند برتر دیگری، اپرا احساس با ارزش بودن را به طرفدارانش انتقال می‌داد.. یک درس خوب در کسب‌وکار این ست که یک سورپرایز غیرمنتظره برای مشتریانتان می‌تواند بیشتر مسیر را برای جذب وفاداری آنها هموار سازد.

۲- ریسک پذیر باشید و برای جلب توجه تلاش کنید. وینفری در سال ۱۹۸۸ گروهی از نئو نازی‌ها را از کالیفرنیا برای حضور در برنامه‌اش دعوت نمود.

اگرچه بعدها وینفری از چنین تصمیم بحث برانگیزی ابراز تأسف نمود، حرکتی که وی را به سمت کانون توجه همگان سوق داد و به ببینندگانش نشان داد که وی از ریسک نمودن واهمه‌ای ندارد.

۳- داستان شخصی خود را بیان کنید. برخی از شرکتها، خود را در پس پرده ابهام مي پوشانند. اما وينفري برندي شفاف با مخاطبان خود بود و از به اشتراك‌گذاشتن بخش‌هاي لخ زندگي خود با هوادارانش ابايي نداشت.

اگرچه همه‌ی کارفرماها نیازی ندارند که داستان زندگی شخصی‌شان را به اشتراک قرار دهند، اما پیام این امر واضح بود: شفافیت بین شما و کسب‌وکارتان نوعی حس اعتماد را به مشتریانتان عرضه می‌نماید.

۴- افراد مشهور را در کنار خود داشته باشید. در کنار جایزه‌ی اسکار، چند اتفاق، حضور تعدادی از افراد مشهور را در خداحافظی غافلگیر کننده‌ی اپرا رقم زد. بخشی از آن، توانایی اپرا در جذب حمایت افراد مشهور با استفاده از مدل مصاحبه‌های وی در شوهای تلویزیونی‌اش بود.

ماریا شرایور در بخش آخر خداحافظی غافلگیر کننده‌ی اپرا گفت: “شما به من عشق، پشتیبانی و حمایت، دانایی و از همه مهمتر صداقت (راستی و درستی) بخشیدید.” اين جمله شانگر عمق ارادت و علاقه چهره‌هاي مشهور به اپرا وينفري است.

راز ستاره گشتن «اپرا»، زنی که خیلی بدبخت بود!۵- تأثیرگذار باشید (به شخص تأثیرگذاری تبدیل شوید.) مجله تايم با کریگ کارسویت، استاد دانشکده مدیریت دانشگاه نورت وسترن، در زمینه‌ی موفقیت اپرا وينفري در بازاریابی مصاحبه‌ای داشت. تأثیرگذاری اپرا تا چه حد بوده است؟ 

کارسویت پاسخ می‌دهد: “برای مثال، رمان آنا کارنینا ۱۲ هفته قبل از وارد گشتن به باشگاه کتابخوانان اپرا به تعداد ۱۱۶۴۸ عدد به فروش رسیده بود.

اما تنها ۱۲ هفته بعد از گنجانده گشتن اين كتاب در باشگاه اپرا، رمان آنا کارنینا به ميزان ۶۴۳۱۲۲ عدد به فروش رسيد- با افزایش تکان دهنده ۵۴۲۱ درصدی.”

همين يك آمار نشان‌دهنده ميزان اقبال عمومي به برند اپرا وينفري است. اقبالي كه ناشي از قدرت تاثيرگذاري اپرا در ميان مخاطبانش است.

۷-بدانید که چه زمانی باید کناره گیری کنید. پس از ۲۵ سال اپرا در نهایت چنین نتیجه گرفت که زمان خداحافظی و تمرکز بر روی شبکه‌ی تلویزیونی‌اش OWN فرارسیده است. پیام برای کارفرمایان (کارآفرینان) به اندازه کافی واضح است: از کناره‌گیری در اوج نترسید.

منبع:درگی

ایمیل شما آشکار نمی شود
تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط کافه موزیک